رایگان با ما مشاوره کنید

لطفا اطلاعات خواسته شده را وارد کنید

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

رایگان با ما مشاوره کنید

لطفا اطلاعات خواسته شده را وارد کنید

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

بهترین شهرهای برای تحصیل در ترکیه کجاست؟

همه افراد رویای تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارسی را دارند که از بهترین سیستم آموزشی برخوردار هستند. به منظور تحصیل در ترکیه، گزینه‌های مختلفی پیشروی افراد قرار دارد. در واقع، تحصیل در این کشور می‌تواند بهترین راهکار برای کسانی باشد که دسترسی به سیستم آموزشی پیشرفته، برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد. به دلیل شباهت‌های ترکیه و ایران، مهاجرت تحصیلی به این کشور، در لیست برنامه‌های بسیاری از ایرانیان قرار دارد. ترکیه با بیش از ۲۰۸ دانشگاه توانسته است که در ردیف مهمترین کشور‌هایی قرار بگیرد که ویزای تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. تقریباً در تمام شهر‌های ترکیه، فرصت تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های پیشرفته فراهم شده است. در این مطلب همه آنچه باید درباره بهترین شهر‌های تحصیل در ترکیه بدانید را برای شما تهیه کرده‌ایم. قبل از تصمیم‌گیری برای دریافت ویزای تحصیلی بهتر است که با بهترین شهر‌های تحصیل در ترکیه آشنا شوید.

آشنایی با بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل

بهترین شهر برای ادامه تحصیل در ترکیه

علاوه بر تفریح و گردش، ترکیه از نظر دانشجویان و دانش‌آموزان برای مهاجرت تحصیلی به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی در نظر گرفته می‌شود. این کشور، زیباترین و بزرگترین شهر‌ها را در خود جای داده است و شما برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه انتخاب‌های زیادی دارید. دانشجویان بین‌المللی به دلایل مختلف از قبیل بورسیه‌های تحصیلی، هزینه مناسب تحصیل، دانشگاه‌های درجه یک و معتبر و جاذبه‌های تفریحی ترکیه تصمیم می‌گیرند که مهاجرت تحصیلی به این کشور را جزو برنامه‌های خود قرار دهند. در کل، به علت زیرساخت‌های پیشرفته آموزشی و رفاهی، ترکیه انتخاب خوبی برای مقصد مهاجرتی جهت ادامه تحصیل در نظر گرفته شده است. شما به عنوان دانشجوی بین‌الملل برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه باید مجوز اقامت دریافت کنید؛ اما مهاجرت تحصیلی به کدامیک از شهر‌های ترکیه انتخاب بهترین است؟ در این بخش، با لیستی از بهترین شهر‌ها برای مهاجرت و ادامه تحصیل آشنا خواهید شد.

 

استانبول (İstanbul)؛ محبوب‌ترین شهر برای تحصیل در ترکیه

محبوب‌ترین شهر ترکیه

استانبول، شهر معروفی است که آسیا و اروپا را به هم وصل می‌کند. این شهر بزرگ و زیبا دارای پل‌های باشکوه، مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های دیدنی زیادی است که توجه هر توریستی را به خود جلب می‌کند. در واقع، استانبول را می‌توان از بهترین شهر‌ها در کل دنیا در نظر گرفت که برای زندگی دانشجویی گزینه مناسبی است. به صورت کلی، ۵۷ دانشگاه در این شهر تأسیس شده‌اند و چند مورد از آن‌ها خصوصی و تعدادی از آن‌ها نیز دولتی هستند. به همین خاطر، استانبول به عنوان شهری دانشجویی شناخته می‌شود که دانشگاه‌های زیادی را در خود جای داده است. حدوداً یک سوم دانشجویان بین‌المللی، استانبول را به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب می‌کنند؛ چون این شهر توانسته است که دپارتمان‌ها و دانشگاه‌های زیادی را در خود جای دهد.

ازمیر (İzmir)؛ زیباترین شهر برای تحصیل در ترکیه

ازمیر در بخش غربی ترکیه قرار گرفته و جمعیت زیادی را در خود جای داده است. ازمیر دارای جاذبه‌های گردشگری، مکان‌های تاریخی، سواحل زیبا و تفرجگاه‌های زیادی است. به دلیل فضای آرامش‌بخش ازمیر، این شهر بهترین گزینه برای افرادی است که قصد مطالعه در محیطی آرام و روبه‌رشد را دارند. شما می‌توانید با تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس ترکیه، علاوه بر برخورداری از محیطی آرامش‌بخش برای مطالعه، از سرگرمی‌ها و جاذبه‌های این شهر نیز دیدن کنید.

برای انتخاب بهترین شهر‌های تحصیل در ترکیه با ما در ارتباط باشید

ازمیر به علت نرخ پایین جرم و جنایت شناخته شده است و یکی از امن‌ترین شهر‌های دانشجویی در ترکیه محسوب می‌شود. به دلیل داشتن دانشگاه‌های معروف مانند دانشگاه اقتصاد ازمیر (Izmir University Of Economics) و دانشگاه دوکوز ایلول (Dokuz Eylül University: DEU)، این شهر به عنوان مقصد محبوب دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شود که مایل به تحصیل در ترکیه هستند. دانشجویانی که در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، می‌توانند در مناطق آلسانجاک (Alsancak) و  بورنووا (Bornova) اقامت داشته باشند.

 

آنکارا (Ankara)؛ تحصیل در پایتخت ترکیه

بزرگترین شهر ترکیه

آنکارا را می‌توان با جمعیتی به اندازه ۵ میلیون نفر، از بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل و پایتخت بزرگ این کشور در نظر گرفت. تحصیل در آنکارا می‌تواند برای بسیاری از افراد مهیج باشد؛ چون این شهر زیباترین جاذبه‌های دیدنی را دارد. آنکارا، دومین مقصد برای مهاجرت تحصیلی در نظر گرفته می‌شود و حدوداً ۷ دانشگاه دولتی و ۸ دانشگاه خصوصی را در خود جای داده است. سبک زندگی در این شهر پویا است و دانشگاه‌های زیادی در آنکارا تأسیس شده‌اند. با تحصیل در رشته‌های مربوط به تجارت و سرمایه‌گذاری در آنکارا می‌توانید شانس خود را جهت دسترسی به موقعیت شغلی بهتر افزایش دهید.
سیستم حمل و نقل در این شهر نیز بسیار کارآمد است و دانشجویان می‌توانند با خیال راحت و در امنیت کامل داخل شهر تردد کنند. آنکارا را می‌توان محیطی امن برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفت که به تحصیل در کشور ترکیه علاقه زیادی دارند. تحصیل در دانشگاه‌های آنکارا در مقایسه با استانبول مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ اگر بودجه کمتری دارید این شهر را برای مهاجرت انتخاب کنید.

 

آنتالیا (Antalya)؛ زیباترین شهر ترکیه

زیباترین شهر ترکیه

آنتالیا در لیست بهترین شهر‌های تحصیل در ترکیه جای می‌گیرد. این شهر توانسته است که به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، جاذبه‌های گردشگری متعدد و کیفیت سیستم آموزشی مورد توجه دانشجویان بین‌المللی قرار بگیرد. به دلیل اقامت افراد با فرهنگ‌های مختلف در این کشور می‌توانید به عنوان دانشجوی بین‌المللی فرصت آشنایی بیشتری با قومیت‌های مختلف را داشته باشید. شما می‌توانید با انتخاب آنتالیا به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی، از گشت‌و‌گذار در سواحل زیبای دریای مدیترانه به عنوان دانشجوی بین‌المللی نهایت لذت را ببرید.

بورسا (Bursa)؛ معروف‌ترین شهر ترکیه

شهر بورسا ترکیه

بورسا را می‌توان از شهر‌های معروف و توسعه یافته ترکیه در نظر گرفت که فاصله زیادی با استانبول ندارد. بورسا توانسته است که به عنوان چهارمین شهر بزرگ ترکیه شناخته شود. این شهر از لحاظ اقتصادی شرایط‌ ایده‌آلی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. شما می‌توانید در دانشگاه دولتی بورسا به اسم اولوداغ (Bursa Uludağ University) در رشته‌های مختلف مانند روابط بین‌الملل، پزشکی، مهندسی، علوم اجتماعی و هنر درس بخوانید.

بودروم (Bodrum)؛ بهترین شهر ترکیه برای مهاجرت تحصیلی

بودروم را می‌توان از بهترین شهر‌های تحصیل در ترکیه در نظر گرفت که توجه هر دانشجوی بین‌الملل را به خود جلب می‌کند. برای مهاجرت تحصیلی در طولانی مدت، بودروم بهترین گزینه محسوب می‌شود. در مقایسه با سایر شهر‌های بزرگ مانند استانبول، هزینه زندگی در بودروم مناسب‌تر است. بنابراین، دانشجویانی که شرایط اقتصادی خیلی خوبی ندارند، می‌توانند مهاجرت تحصیلی به بودروم را در برنامه خود قرار دهند.

غازی آنتپ (Gaziantep)؛ دیدنی‌ترین شهر ترکیه

غازی آنتپ از شهر‌های معروف ترکیه است که در بخش غربی این کشور قرار دارد. غازی آنتپ در لیست شهر‌های توسعه یافته قرار گرفته می‌گیرد. در غازی آنتپ، بهترین دانشگاه‌ها تأسیس شده‌اند و علاوه بر تحصیل می‌توانید از موزه‌ها و مکان‌های تفریحی این شهر دیدن کنید. دانشگاه غازی آنتپ (Gaziantep University) پیشینه تحصیلی بسیار خوبی دارد و امکان برخورداری از سیستم آموزشی پیشرفته برای دانشجویان فراهم شده است.

ترابزون (Trabzon)؛ قدیمی‌ترین شهر ترکیه

ترابزون در شمال ترکیه و در کنار دریای سیاه و نزدیک به منطقه جنگلی قرار گرفته است. شما می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی مانند سواحل زیبا و جنگل‌های سرسبز ترابزون دیدن کنید. در این شهر زیبا، دانشگاه ترابزون نیز تأسیس شده است که تعداد زیادی از دانشجویان را پذیرش می‌کند. در صورتی که تصمیم به تحصیل در ترکیه را گرفته‌اید، مهاجرت به ترابزون را می‌توانید به عنوان یکی از انتخاب‌های خود در نظر بگیرید.

فاکتور‌هایی برای انتخاب بهترین شهر‌های تحصیل در ترکیه

هنگام انتخاب بهترین شهر‌های تحصیل در ترکیه باید چند فاکتور را در نظر داشته باشید. در این صورت، بهترین مقصد مهاجرتی را برای ادامه تحصیل انتخاب خواهید کرد. این فاکتور‌ها عبارتند از:

  • در نظر گرفتن هزینه‌های زندگی و تحصیل
  • سیستم آموزشی دانشگاه‌ها و مدارس
  • جاذبه‌های توریستی و گردشگری
  • امنیت و نرخ پایین جرم و جنایت
  • رفاه اقتصادی
  • شرایط آب و هوا
  • امکانات تحصیلی و رفاهی

معرفی برترین دانشگاه‌های ترکیه

برترین دانشگاه ترکیه

هر یک از بهترین شهرهای تحصیل در ترکیه، دانشگاه‌های مجهز و پیشرفته‌ای را در خود جای داده‌اند. آیا با لیست بهترین دانشگاه‌های این کشور آشنایی دارید؟ هر یک از این دانشگاه‌ها دارای مراکز تحقیقاتی، سیستم آموزشی متفاوت و هزینه‌های تحصیل متغیر هستند. بنابراین، قبل از مهاجرت باید تمام دانشگاه‌های مدنظر خود را از همه لحاظ بررسی کنید. در جدول زیر، لیستی از برترین دانشگاه‌های واقع در بهترین شهر‌های ترکیه را برای شما تهیه کرده‌ایم که عبارتند :

برترین دانشگاه‌های ترکیه
دانشگاه آنکارا (Ankara University)
دانشگاه تکنولوژی ازمیر (IZTECH Izmir Institute of Technology)
دانشگاه بیلکنت (Bilkent University)
دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University)
دانشگاه دولتی استانبول (Istanbul University)
دانشگاه کوچ (Koç University)
دانشگاه بغازیچی (Boğaziçi University)
دانشگاه آکدنیز (Akdeniz University)
دانشگاه اژه (Ege University)

 سخن آخر

مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه

هر ساله بیشتر افراد با اهداف مختلف از قبیل سرمایه‌گذاری، کار و تحصیل به ترکیه مهاجرت می‌کنند؛ اما مهاجرت تحصیلی به ترکیه بیشتر از سایر روش‌ها مورد استقبال همه قرار گرفته است. شاید علت تمایل زیاد افراد به انتخاب ترکیه به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی، کیفیت بالای سیستم آموزشی و اعتبار مدارک و دانشگاه‌های این کشور است. جهت دستیابی به آینده‌ای روشن می‌توانید مهاجرت تحصیلی به این کشور را در اولویت در نظر بگیرید. تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه می‌تواند دریچه‌ای به سمت موقعیت‌های شغلی بهتر در آینده را برای مهاجرین بین‌المللی باز کند. شما می‌توانید در هر یک از دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه در رشته‌های دلخواه‌تان در مقاطع مختلف از قبیل ارشد، دکتری و کارشناسی ادامه تحصیل دهید.
هر یک از شهر‌های ترکیه از نظر جاذبه‌های گردشگری، کیفیت آموزش، تعداد دانشگاه‌ها، هزینه تحصیل و زندگی و… تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. هنگام تصمیم‌گیری در زمینه انتخاب بهترین شهرهای تحصیل در ترکیه باید تمام این فاکتور‌ها را در نظر داشته باشید. شما باید تمام این فاکتور‌ها را در هر یک از شهر‌های ترکیه با هم مقایسه کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید. با کمک گرفتن از افراد متخصص در زمینه مهاجرت، نحوه دریافت پذیرش از دانشگاه‌ها و مدارس می‌توانید بدون دردسر و با چالش کمتری اقامت ترکیه را به عنوان دانشجو اخذ کنید.

سوالات متداول

دانشگاه‌های ترکیه به دلیل کسب رتبه‌بندی بالا در بین دانشگاه‌های سراسر دنیا بهترین گزینه برای ادامه تحصیل محسوب می‌شوند.

تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه به زبان انگلیسی و ترکی امکان‌پذیر است.

شما می‌توانید با توجه رزومه و شرایط خود، بورسیه تحصیلی ترکیه را دریافت کنید.

خیر؛ هزینه تحصیل در برخی از شهر‌های ترکیه مقرون به صرفه‌تر از سایر کشور‌های پیشرفته‌تر است

شما باید جهت تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها برای دریافت ویزای تحصیلی و اقامت موقت ترکیه اقدام کنید.

نوشته قبلی

همه چیز درباره ویزای تحصیلی ترکیه

نوشته بعدی

مزایا و معایب خوابگاه‌های دانشجویی ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *