رایگان با ما مشاوره کنید

لطفا اطلاعات خواسته شده را وارد کنید

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

رایگان با ما مشاوره کنید

لطفا اطلاعات خواسته شده را وارد کنید

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

لایف استایل دانشجویان در ترکیه چگونه است؟

آیا تصمیم گرفته‌اید برای تجربه زندگی دانشجویی، کشور ترکیه را انتخاب کنید؟ مسلماً بهترین تصمیم را گرفته‌اید؛ چون دانشگاه‌های این کشور از بهترین سیستم آموزشی برخوردار هستند. گزینه‌های زیادی برای تحصیل و آموزش در ترکیه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و رشته‌های تحصیلی متفاوتی در دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شوند. در دوران دانشجویی باید سبک زندگی خاص خودتان را داشته باشید. دوران دانشجویی فقط به درس و مطالعه محدود نمی‌شود و باید فعالیت‌های دیگری را در برنامه‌تان قرار دهید. به دلیل تنوع فرهنگی و اجتماعی در این کشور می‌توانید به عنوان دانشجو فعالیت‌های زیادی را انجام دهید. در این مطلب، آنچه باید درباره لایف استایل دانشجویان در ترکیه بدانید را برای شما تهیه کرده‌ایم.

آشنایی با سبک زندگی دانشجویی در ترکیه

سبک زندگی دانشجویی در ترکیه

زندگی اجتماعی دانشجویان شامل شرکت در رویداد‌ها، فعالیت‌های اجتماعی، باشگاه‌ها و گروه‌های دانشجویی است. در ترکیه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی به خصوص در شهر‌های بزرگ از قبیل آنکارا، ازمیر و استانبول برگزار می‌شوند. در این کشور، فرصت برای انجام فعالیت‌های مختلف فراهم شده است و شما می‌توانید به عنوان دانشجو در رویداد‌ها و فعالیت‌های مختلف شرکت کنید. جشنواره‌های بین‌المللی فیلم، موسیقی و هنر مورد استقبال دانشجویان بین‌المللی قرار می‌گیرند و با کنجکاوی توسط آن‌ها دنبال می‌شوند. بنابراین، به عنوان دانشجو فرصت‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا اوقات فراغت خود را بگذرانید. در این بخش به بررسی لایف استایل دانشجویان در ترکیه و فعالیت‌هایی می‌پردازیم که آن‌ها می‌توانند در دوران دانشجویی خود انجام دهند.

 

برای آشنایی با سبک زندگی دانشجویی در ترکیه با ما در ارتباط باشید

 

شرکت در باشگاه‌ها و فعالیت‌های دانشجویی

هر دانشگاهی دارای کلوپ‌های دانشجویی است؛ دانشجویان دارای علایق مشترک در این کلوپ‌ها رویداد‌ها را سازماندهی می‌کنند. دانشجویان می‌توانند برای تجربه انواع بازی‌ها و تفریحات سرگرم‌کننده با دوستان خود در باشگاه‌های دانشجویی ثبت‌نام کنند. افراد با علایق مشترک می‌توانند در این باشگاه‌ها عضو شوند و تفریحات مشترکی را با دوستان خود تجربه کنند. دانشجویان می‌توانند پروژه‌ها و رویداد‌هایی را سازماندهی کنند یا بر اساس علایق خود در گروه‌ها نقش فعالی داشته باشند.
در کلوپ‌های دانشگاهی، پروسه عکاسی و سایر رویداد‌های مربوطه انجام می‌شود. شما می‌توانید به همراه تور‌های گردشگری از مکان‌های باستانی و قدیمی ترکیه دیدن کنید. به علاوه، به عنوان دانشجوی بین‌الملل می‌توانید برای آشنایی با غذا‌های ترکی به همراه گروهی از دانشجویان از رستوران‌های بزرگ این کشور بازدید کنید. در صورتی که به سینما علاقه زیادی دارید، می‌توانید گروه‌های دانشجویی را برای تماشای فیلم و سریال‌های جدید ترکی تشکیل دهید.

حضور در کنسرت‌ها

آیا جزو افرادی هستید که گوش دادن به موسیقی زنده باعث ایجاد شور و اشتیاق در شما می‌شود؟ در این صورت، شرکت در کنسرت‌ها در دوران دانشجویی می‌تواند روحیه شما را تقویت کند. در بازه‌های زمانی مختلف سال در ترکیه می‌توانید در مکان‌های مخصوصی برای شنیدن موسیقی محلی و شرکت در کنسرت‌های خواننده‌های مشهور حضور داشته باشید. در این کنسرت‌ها می‌توانید از شنیدن موسیقی پاپ گرفته تا موسیقی کلاسیک ترکی به صورت زنده، نهایت لذت را ببرید. دانشجویان در ترکیه می‌توانند با پیدا کردن دوست و تشکیل گروه‌های اجتماعی در کنسرت‌ها شرکت کرده و با موسیقی ترکی بیشتر آشنا شوند.

 بازدید از موزه‌ها و مکان‌های تاریخی

لایف استایل دوران دانشجویی

ترکیه به عنوان سرزمینی که میزبان تمدن‌ها و امپراتوری‌های زیادی بوده است، موزه‌ها و مکان‌های تاریخی زیبا و متعددی را در خود جای می‌دهد. اگر به باستان‌شناسی و تاریخ علاقه زیادی دارید، بازدید از موزه‌ها و مکان‌های تاریخی را در دوران دانشجویی فراموش نکنید! دانشجویان در ترکیه با بازدید از مکان‌های تاریخی می‌توانند درباره تاریخ و تمدن ترکیه اطلاعات بیشتری به دست آورند و با فرهنگ این کشور آشنا شوند.

شرکت در رویدادهای ورزشی

در ترکیه، به ورزش اهمیت زیادی داده می‌شود و فوتبال، بسکتبال و والیبال در لیست ورزش‌های مورد علاقه بسیاری از دانشجویان قرار دارند. تماشای مسابقات در هر یک از این رشته‌های ورزشی می‌تواند برای افراد بسیار مهیج و لذت بخش باشد. دانشجویان در ترکیه می‌توانند با تهیه بلیط از طریق اینترنت در رویداد‌های ورزشی که در فصول و بازه‌های زمانی مختلف در این کشور برگزار می‌شوند، حضور فعالی داشته باشند.
در صورتی که در زمینه فعالیت‌های ورزشی استعداد دارید، می‌توانید در تیم ورزشی دانشگاه عضو شده و وارد مسابقات شوید. دانشجویان می‌توانند از سالن‌های ورزشی، استخر، زمین‌های فوتبال، زمین تنیس و غیره استفاده کنند. به علاوه، آن‌ها می‌توانند در گروه‌های ورزشی دانشگاه و رویداد‌های مختلف بین دانشگاهی شرکت کنند.

سینماگردی و تماشای تئاتر

فعالیت‌های دانشجویان در ترکیه

آیا به تماشای فیلم و تئاتر علاقه زیادی دارید؟ در این صورت، سینماگردی و تماشای تئاتر را در لیست برنامه‌های خود در دوران دانشجویی قرار دهید. دانشجویان در ترکیه می‌توانند به عنوان یک لایف استایل، سینماگردی و تماشای فیلم‌های محبوب و مهیج را در برنامه تفریحی خود بگنجانند. در سالن‌های سینما، فیلم‌ها معمولاً به زبان ترکی یا همراه با زیرنویس نمایش داده می‌شوند. همچنین، در شهر‌های مختلف ترکیه جشنواره‌های فیلم در بازه‌های زمانی مختلف سال برگزار می‌شوند. از جشنواره‌های فیلم پرطرفدار ترکیه می‌توان به جشنواره فیلم پرتقال طلایی آنتالیا اشاره کرد. در جشنواره بین‌المللی فیلم مالاتیا نیز که در این کشور برگزار می‌شود، فیلم‌ها به زبان‌های ترکی و انگلیسی نمایش داده می‌شوند. دانشجویان در ترکیه با داشتن بلیط تخفیف‌دار می‌توانند برای تعطیلات آخر هفته، تماشای فیلم‌های مهیج را در سینما‌ها در برنامه خود قرار دهند.

شرکت در جشنواره‌ها

فعالیت‌های دانشجویان در ترکیه

در طول سال، جشنواره‌های مکرری در استانبول برگزار می‌شوند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به جشنواره موسیقی ترکی، هالووین و… اشاره کرد. این جشنواره‌ها به صورت سالیانه برگزار شده و تا هفته‌ها ادامه خواهند داشت. بیشتر جشنواره‌ها در استانبول برگزار می‌شوند که کلان شهر ترکیه است. دانشجویان در ترکیه می‌توانند با صرف هزینه کم، در جشنواره‌ها شرکت کرده تا درباره فرهنگ ترک‌ها اطلاعات بیشتری را به دست آورند. برای شرکت در این جشنواره‌ها در دوران دانشجویی می‌توانید ایام تعطیلات و آخر هفته را انتخاب کنید.
در فصل بهار، جشنواره بهاری در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود که توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند. جشنواره لاله‌ها در تاریخ ۳۰ مارس الی ۲۸‌ آوریل برگزار می‌شود. به دلیل اینکه در دوران امپراتوری عثمانی به گل لاله اهمیت زیادی داده می‌شد، این جشنواره از آن زمان تا به امروز اجرا می‌شود.
یکی دیگر از جشنواره‌ها، Hıdırellez یا جشنواره اولین روز بهار است که در تاریخ ۵ الی ۶ می برگزار می‌شود و به عنوان استقبال از روزهای حاصلخیز بهار و تابستان به شماره می‌آید. در طی این جشنواره، مردم به خیابان‌ها آمده و شما به عنوان دانشجو می‌توانید به جمع آن‌ها ملحق شوید. این جشن از قدیم تا به امروز در تکیه برگزار می‌شود و آن را می‌توان از جشن‌های تاریخی این کشور در نظر گرفت.

 

شما در چند قدمی تحصیل در ترکیه هستید!

 

بازارگردی در ترکیه و بازدید از مراکز خرید

یکی از لایف استایل‌های دانشجویان در ترکیه، بازارگردی و خرید از بازار‌های لوکس این کشور است. تقریباً در تمام شهر‌های ترکیه می‌توان یک مرکز خرید بزرگ پیدا کرد. دانشجویان در ترکیه می‌توانند برای گذراندن اوقات فراغت خود و بعد از به پایان رسیدن ساعت کلاس‌ها از این مراکز خرید دیدن کنند. به خاطر داشته باشید که در زمان تعطیلات و آخر هفته‌ها، این مراکز خرید خیلی شلوغ هستند.  بازار بزرگ استانبول، بهترین مرکز خرید است که توجه هر توریستی را جلب می‌کند. بازار بزرگ استانبول در تمام روز‌های هفته باز است و شما به عنوان دانشجو می‌توانید در اوقات فراغت خود سری به آنجا بزنید! برای اطلاع بیشتر از بازار‌های معروف ترکیه می‌توانید از مردم محلی سؤال کرده یا در اینترنت جستجو کنید.

اختصاص وقت به تفریح و سرگرمی

در کشور زیبای ترکیه می‌توانید از چهار فصل نهایت لذت را ببرید؛ امکانات و فضای زیادی در اختیار دانشجویان علاقه‌مند به تفریح و سرگرمی در همه فصول قرار می‌گیرد. شما می‌توانید انواع تفریحات از قایق‌سواری، شنا، غواصی گرفته تا فوتبال، بسکتبال، والیبال، یوگا و دوچرخه‌سواری را انجام دهید. برای دانشجویانی که علاقه‌مند به انجام بازی‌های سرگرم‌کننده در اوقات فراغت خود هستند، انجام این تفریحات پیشنهاد می‌شود.

پرطرفدارترین شهرها برای مهاجرت دانشجویان به ترکیه

بهترین شهرها برای مهاجرت دانشجویان

باید شهرهای پرطرفدار این کشور را انتخاب کنید. زندگی در این شهرها می‌تواند برای دانشجویان ترکیه بسیار جذاب باشد. در هر یک از این شهر‌ها، رویداد‌های فرهنگی مختلفی برگزار می‌شود که دانشجویان را با فرهنگ ترکیه آشنا می‌کنند.
به علاوه، امکان بهره‌مندی از تفریحات سرگرم‌کننده در هر یک از این شهر‌های ترکیه برای دانشجویان فراهم شده است. علاقه‌مندان به اسکی و انجام بازی‌های روی آب می‌توانند شهر ساحلی ازمیر را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنند تا در دوران دانشجویی از این تفریحات سرگرم‌کننده بهره‌مند شوند. شما با مهاجرت تحصیلی به ترکیه، این شانس را خواهید داشت که حضور در مسابقات ورزشی بین‌المللی، کنسرت‌ها و تئاتر‌ها را در شهر‌های بزرگ این کشور تجربه کنید.

لیستی از بهترین شهرها برای دانشجویان را در جدول زیر برای شما تهیه کرده ایم که  عبارتند از:

بهترین شهرهای ترکیه برای دانشجویان

آنکارا (Ankara)
استانبول (Istanbul)
ازمیر (İzmir)
بورسا (Bursa)
اسکی شهیر (Eskişehir)

سخن آخر

 زندگی دانشجویی در ترکیه

سوالات متداول

افراد مشتاق به یادگیری و ادامه تحصیل می‌توانند مهاجرت تحصیلی به ترکیه را در برنامه خود قرار دهند. به منظور مهاجرت تحصیلی به این کشور باید لایف استایلی را برای خودتان در نظر بگیرید. دانشجویان در این کشور می‌توانند با توجه به سبک و علایق شخصی خود، لایف استایل دلخواه‌شان را داشته باشند. شما می‌توانید به عنوان دانشجوی بین‌المللی برنامه‌ای را برای خودتان ترتیب دهید تا از زندگی در ترکیه نهایت لذت را ببرید. از مهمترین کار‌های دانشجویان در ترکیه می‌توان به شرکت در کنسرت‌ها، جشنواره‌ها، بازدید از مکان‌های تاریخی و موزه‌ها و حضور در گروه‌های دانشجویی و رویداد‌های ورزشی اشاره کرد. قبل از مهاجرت دانشجویی به این کشور باید برنامه‌ای را برای سبک زندگی خود در نظر بگیرید. به عنوان دانشجوی بین‌المللی می‌توانید  هر یک از این لایف استایل‌ها را انتخاب کرده و بهترین دوران دانشجویی را در ترکیه سپری کنید. در صورتی که درباره هر یک از مراحل مهاجرت تحصیلی، زندگی در ترکیه، نحوه دریافت اقامت و… سؤالی ذهن‌تان را درگیر کرده است، می‌توانید از کارشناسان فعال در این زمینه کمک بگیرید.

دانشجویان در ترکیه می‌توانند کار‌های مختلفی از قبیل حضور در کنسرت‌ها، جشنواره‌ها، بازدید از موزه‌ها و مراکز خرید و شرکت در رویداد‌های ورزشی را در برنامه خود قرار دهند.

از جشنواره‌های پرطرفدار ترکیه می‌توان به جشنواره لاله‌ها، موسیقی ترکی و هالووین اشاره کرد.

مهاجرت به استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا و اسکی شهیر بهترین گزینه برای دانشجویانی است که به دنبال تجربه زندگی دانشجویی بهتر هستند.

سینماگردی و تماشای تئاتر، بازدید از مراکز خرید و حضور در کنسرت‌ها و جشنواره‌های سالیانه جزو کار‌هایی است که می‌توانید برای تجربه لایف استایل دانشجویی بهتر در برنامه خود قرار دهید.

بازدید از بازار معروف استانبول، بهترین انتخاب برای دانشجویانی است که به بازارگردی علاقه زیادی دارند.

نوشته قبلی

۱۰ دلیل برای ادامه تحصیل در ترکیه Education in Turkey

نوشته بعدی

همه چیز درباره ویزای تحصیلی ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *